УНС – УДРУЖЕЊЕ НАСТАВНИКА СРБИЈЕ "ПАНЕЛ"

Вести, актуелности и занимљивости из области образовања

ВЕСТИ ЗА НАСТАВНИКЕ ЗА РОДИТЕЉЕ ЗА УЧЕНИКЕ

Правила оцењивања ученика


Правила оцењивања ученика у школама у Србији су дефинисана различитим законским и подзаконским актима, укључујући Закон о основама система образовања и васпитања, као и правилнике које доноси Министарство просвете. Ево основних елемената који су обично укључени у правила оцењивања:

1. Циљеви оцењивања

  • Формирање објективне слике о знању и вештинама ученика.
  • Подстицање континуираног учења и развоја.
  • Повратна информација ученицима и родитељима о напредовању.
  • Обезбеђивање праведног и транспарентног система за све ученике.

2. Врсте оцењивања

  • Формативно оцењивање: Оцењивање које се спроводи током процеса учења и наставе, са циљем да се пруже информације о томе како ученик напредује и шта треба да уради како би побољшао свој успех.
  • Сумативно оцењивање: Оцењивање које се спроводи на крају одређеног периода (триместра, семестра, школске године) и даје коначну оцену знања и вештина ученика.

3. Методе и инструменти оцењивања

  • Усмено испитивање
  • Писмени задаци и тестови
  • Практични радови
  • Пројектни задаци
  • Портфолио (збирка радова ученика)
  • Контролни и писмени задаци

4. Критеријуми за оцењивање

  • Јасно дефинисани стандарди и критеријуми који су унапред познати ученицима.
  • Објективност у оцени, заснована на конкретним показатељима знања и вештина.
  • Континуитет у праћењу напретка ученика.

5. Скалa оцењивања

  • Оцене се крећу од 1 до 5:
    • 5 (одличан)
    • 4 (врло добар)
    • 3 (добар)
    • 2 (довољан)
    • 1 (недовољан)

6. Принципи праведности и транспарентности

  • Сви ученици морају бити оцењивани на исти начин и према истим критеријумима.
  • Ученици и родитељи морају бити упознати са критеријумима и начином оцењивања.
  • Ученик има право да добије објашњење оцене и повратну информацију о свом раду.

7. Право на жалбу

  • Ученик или његови родитељи могу уложити жалбу на оцену, у складу са процедурама које су дефинисане школским правилником.

8. Документација и евиденција

  • Наставници су дужни да воде евиденцију о свим оцењивањима и да чувају документацију у вези са оцена ученика.

Правилници и процедуре могу да варирају у зависности од школе, али основна правила и принципи су усклађени са смерницама Министарства просвете.

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *