Већина родитеља због личних обавеза нема довољно времена да посвети пажњу својој деци. За родитеље који имају децу школског узраста веома је важно да имају благовремену информацију о свој деци, тачније о томе колико она усвајају знања и напредују у школи.
Како би то проверавали и предупредили евентуалне проблеме, а уз то сачували и приватност свог детета, родитељи би осим родитељских састанака требали практиковати и индивидуалне одласке у школи и разговарати са учитељем, одељенским старешином или наставником, зависно од узраста ученика, и добити податке који могу бити од кључне важности.
Улога родитеља у образовању и васпитању детета је веома важна. Да би ученик правилно напредовао сарадња између родитеља и школе је веома важна. Активним учествовањем родитеља у васпитно-образовном процесу добијају се много бољи резултати учења.
Сам назив индивидуални разговор, подразумева појединачну интеракцију између родитеља и разредног старешина, или учитеља, наставника. На тај начин води се рачуна о приватности детета без обзира да ли је реч о његовом успеху или неуспеху.
Однос родитеља и наставника мора да буде добар, да међусобно размењују све важне информације везане за ученика како би и једни и други знали како да реагују у некој ситуацији. Родитељ треба да обавести наставника ако дете има неких проблема везаних за друштвено-образовне аспекте, здравствене или било које друге. Наставник треба да информише родитеља о образовним постигнућима ученика и дисциплини у школи, ако постоји неко понашање које одступа од уобичајених, како би родитељ имао праву слику о свом детету. Некада имамо ситуацију да ученик пренесе нешто што се десило у школи родитељу а то није било баш тако (да је неко други урадио нешто а не он, или да не каже прави разлог зашто је добио слабу оцену итд.). Веома је важно да родитељ има информације из више извора. Родитељ такође може да упозна наставнике са ваннаставним активностима у којима ученик учествује, и о томе колико је оптерећен. Ако примети одступање од свакодневног понашања детета код куће, треба да оде до школе и провери да ли тамо можда постоји неки разлог таквог понашања.
Родитељи би пре поласка на индивидуални разговор требали унапред да се припреме, тј. да направе списак питања које желе да поставе, а чији одговори би им дали увид у оно што их интересује. Таква припрема је важна јер се у већини случајева разговор одужи и понекад се скрене са теме па онда родитељ заборави оно зашто је планирао да пита. Важно је да такав састанак не траје дуже од 15 до 20 минута и да се поставе прецизна питања и добију концизни одговори.
Епидемија Корона вируса је у претходном периоду довела до великих промена у организацији рада школе, до ограничења у посети школе, комуникација се одвијала на даљину, тако да је сада потребно обновити навике доласка родитеља у школу.
Распоред за консултације са наставницима се најчешће налази на огласној табли школе, а сада све чешће и на сајту школе, тако да то не би требало да представља проблем родитељима око одабира правог термина када доћи у школу.
Аутор: Проф. историје Иван Стојановић