УНС – УДРУЖЕЊЕ НАСТАВНИКА СРБИЈЕ "ПАНЕЛ"

Вести, актуелности и занимљивости из области образовања

АКТУЕЛНОСТИ ВЕСТИ ЗА НАСТАВНИКЕ

Мотивација као главни фактор успеха ученика

Да ли је мотивација важна за успех ученика? Какво је ваше мишљење?

Када говоримо о мотивацији као кључу успеха, а она то сигурно јесте, онда требамо да знамо да се она различито користи од стране ученика. У постизању свог циља они користе два начина: једни хоће да превазиђу неуспех, док други теже ка постизању успеха.

Добар наставник зна да и једну и другу врсту ученика треба подучавати истим вредностима у постизању успеха а неки од начина су:

  • Научити ученике да деле градиво на мање целине како би га лакше савладали. Притом морају да знају да несмеју да себи постављају ни прениске а ни превисоке циљеве, јер и једни други могу да праве проблем приликом постизања крајњег успеха.
  • Ученицима треба давати задатке тежине која је примерена за њихов узраст и ниво знања. Ако нису усклађени онда то лоше утиче на мотивацију, јер и претешки и превише лаки задаци доводе до тога да ученик губи вољу за радом. Најјачи мотиватор је управо успешно решавање задатака, али оних за које се ученик потрудио и на крају успео. Ово води ка индивидуализацији наставе која све више постаје неминовност у савременом образовању.
  • Употребљавати тимско учење сваки пут када је то могуће. Наравно, овде мислимо на то да подела ученика по групама мора бити урађена тако да у свакој од њих имамо ученике који имају различито постигнуће (добри и слабији ученици). Овде ће бити оцењиван рад целог тима, што значи да ће сви ученици највероватније добити добре оцене.
  • Ученике не треба учити да се такмиче само са другим ученицима већ и са самим собом. То значи да када је конкуренција у одељењу јака, тј. има доста добрих ученика, део њих одустаје од борбе јер је свестан да не може бити најбољи. У таквим ситуацијама преузима важну улогу управо такмичење са самим собом, тачније ученици налазе мотивацију у томе да приликом сваке наредне провере њиховог знања постигну бољи резултат (да надмаше себе). Таквим начином рада сви ученици могу да постигну успех, и они који се такмиче за оцену 5 и они који се такмиче за оцене 2, 3 или 4.
  • Користити ИКТ у настави сваки пут када је то изводљиво. Савремено доба донело је са собом одређене промене па тако данашње генерације деце се „рађају“ са електронским уређајима (паметним телефонима, таблетима, компјутерима). То доводи до тога да деца од најраније младости долазе у додир са њима и тако стичу „зависност“ од таквих уређаја, и више су заинтересовани да раде са њима него ли да читају књиге и слушају наставникова предавања. Управо ту њихову заинтересованост треба усмерити као мотивацију за образовно-васпитни рад путем разних апликација за учење.

Поред свега наведеног важно је уважавати све ученике, без обзира на њихова постигнућа у школи, јер то што неко од ученика постиже слабије резултате не значи да је „лошији човек“ од оног ученика који има бољи успех.

Пише: Иван Стојановић

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *