УНС – УДРУЖЕЊЕ НАСТАВНИКА СРБИЈЕ "ПАНЕЛ"

Вести, актуелности и занимљивости из области образовања

АКТУЕЛНОСТИ ВЕСТИ ЗА НАСТАВНИКЕ ЗА УЧЕНИКЕ

Смернице за оснаживање позитивног односа између наставника и ученика


Зашто је уопште важно имати снажну и позитивну повезаност с ученицима? Наставник свакодневно активно суделује у васпитно-образовном процесу сваког свог ученика. Позитиван, искрен и отворен однос између наставника и ученика, темељ су васпитно-образовног процеса. Како га постићи, прочитајте у наставку текста.

Покажите ученицима да су важни и да за њих имате времена. Градиво, тестови, припреме, све је то битно, али понекад је релевантније све ставити са стране и издвојити време за ученике. Попричајте с њима о стварима које их муче, дозволите им време у којем вас могу питати што желе, рећи искрено што мисле или поделити све за што сматрају да није исправно. Ако приметите да су ученици немирни, деконцентрисани или одсутни, прекините предавање и започните разговор. Понекада и проведите ученичку рефлексију питањима у којима ће се ученици осврнути на одређене делове градива, поучавања или проблема. Послушајте њихове предлоге или приговоре и ако уочите да постоји могућност, прихватите их и узмите у обзир.

Настојите прекинути рутину огорчења која може настати као резултат дубљег неслагања с неким ученицима. Огорчење се може појавити с обе стране и свако може имати одређене замерке које су препрека квалитетном односу. Нити ви желите имати такав однос с учеником, али нити не желите да тај однос ученику остане као једино сећање на вас и школовање. Наравно да је немогуће са свим ученицима имати једнак однос, али ако је и било било каквих замерки између вас и ученика нпр. лоше оцене, понашање, несугласице, међусобно неповерење, настојте то заједнички исправити на обострано задовољство. Избегавајте непрекидно критиковање. Похвалите, потстакните комуникацију и покажите интерес, пронађите нешто позитивно и понекад попричајте један на један с учеником с којим имате нарушен однос. Покушајте саградити нови однос који ће свакако бити бољи од претходног и на којем ћете обострано радити.

Редовно проверите с ученицима како се сналазе у учењу код куће, савладавању новог градива у школи, имају ли проблема с образовним процесом и сматрају ли да им је претешко пратити ток наставе. Похвалите их када уочите да се труде у постизању бољег успеха или када настоје поправити понашање.

С времена на време будите неформални. Поделите с учинцима појединости из вашег школовања, препоручите им филм или књигу примерену њиховом добу и узрасту, причајте им о својим хобијима и чиме се волите бавити изван школе. Покушајте у њима пробудити интерес за истраживање, усвајање нових знања која можда нису повезана с градивом, потстичите их на ваннаставне и ваншколске активности. Када код ученика уочите одређене таленте, такође их потстакните на њихово развијање и унапређивање. Ученици ће на тај начин увидети како вам је искрено стало до њих и њиховог развоја и како се не ради увек о оценама и градиву, већ да је васпитно-образовни процес нешто пуно више и значајније.

Потстакните ученике на дискусију и критичко промишљање о свакодневним темама и настојте да покушају своја упоришта и гледишта темељити на стеченом знању и вештинама. Питајте их за мишљење и како би они решили одређену ситуацију. Осим што ученицима дајете у таквим тренуцима важност, такође развијате њихове вештине комуникације, промишљања, критичког мишљења, рефлексију, спремност за доследно заговарање става, али и спремност на прихваћање властитих и туђих мишљења. Учите их како анализирати, али како критички проценити и препознати тачне и исправне информације. Ученицима можда неће у почетку бити јасно зашто примењујете овакав приступ, али зато им на крају увек објасните и укажите шта су све научили и како то могу применити у свакодневном животу.

Извор: skole.hr

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *