Нова глобална студија показала је да, иако је читање у било ком облику добро за академски успех деце, читање књига на папиру има бољи ефекат него електронске књиге.
Нова глобална студија показала је да, иако је читање у било ком облику добро за академски успех деце, читање књига на папиру има бољи ефекат него електронске књиге.
Студија је обухватила је 600.000 деце која су прошла кроз ПИСА тестирања у 30 земаља и поредила је читалачке навике ученика са њиховим резултатима на овом тесту.
Оно што су показали резултати, јесте да су деца која су читала штампане верзије књига имала чак 49 поена више у односу на децу која су пријавила да ретко читају, што се процењује као предност од 2,5 разреда. Што се тиче деце која су пријавила да читају углавном књиге у дигиталном облику, њихови резултати показују да у односу на читаче штампаних књига заостају један цео разред.
Такође, деца која читају штампане верзије књига пријављују већи ниво уживања у читању.
Научници кажу да нису сигурни зашто су штампане књиге боље. С једне стране, и претходна истраживања су показала да људи лакше схватају прочитано и боље памте када читају са папира него са екрана. С друге, могуће је да деца која воле да читају генерално читају више, и читају и са папира и са екрана.
Важно је истаћи да чак и у земљама где се много више чита са екрана него са папира – као на пример у Хонг Конгу, Малезији и на Тајвану – деца која читају традиционалне књиге и даље имају боље резултате на тестовима.
Зашто су ова сазнања научника важна? Стручњаци упозоравају да деца из мање привилегованих група и социјално угрожена деца имају приступ углавном електронским књигама, а све мање штампаним. Што више буду принуђена да се ослањају на дигиталне књиге, то ће бити у већем заостатку у односу на децу која имају приступ штампаним књигама.
“Иако цео свет све више стреми ка дигитализацији, потреба за једнаким приступом штампаним књигама не сме да буде занемарен, како би сва деца имала једнаке услове за квалитетно образовање” упозоравају научници.
Извор: detinjarije.com