Први потпредседник владе и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић поводом спекулација које су се појавиле у јавности да Министарство просвете, науке и технолошког развоја настоји да затвори сеоске школе спајањем одељења различитих разреда рекао је да је у питању потпуна бесмислица!
Министарство не затвара школе нити чини ишта на штету ученика. „Приоритет Министарства увек је био и биће ученик!“, истикао је он. Спајање ученика различитих разреда није гашење школе, као што је то представљено у јавности, нити је новина у систему образовања и васпитања. Овакав вид наставе примењује се годинама уназад у појединим мањим местима у школама са малим бројем ученика од првог до четвртог разреда. Такве школе су и данас и реалност и потреба. Управо на предлог директора, последњим изменама Закона о основама система образовања и васпитања, дата им је могућност, а не обавеза, да због боље организације и квалитета наставе, споје ученике различитих разреда и од петог до осмог разреда.
„Тенденција Министарства овим новинама у закону није да школе угаси, већ да се омогући модел наставе који ће за децу бити подстицајан и који ће им омогућити социјализацију и тимски рад који су веома важан сегмент образовања и квалитетног развоја ученика“, објаснио је министар.
Према његовим речима, и данас постоје места у Србији у којима школу похађа само шест ученика од првог до осмог разреда, као и да је тренутно 69 основних школа са мање од 50 ученика, а не 350 како се наводи у медијима.
Он је рекао да разуме и да поједини излазе у јавност ради политичке промоције или борбе за функцију, али шта год да је мотив, јавности треба да се каже истина и сви треба да будемо свесни чињенице да се деценијама уназад суочавамо се белом кугом, да је она карактеристична за мале сеоске средине и да су се неке школе затвориле саме од себе, јер није било више ученика у тим местима.
Треба напоменути, да када је реч о матичним школама, прошле године ниједна школа није затворена. Дешавало се да је привремено престало са радом неко издвојено одељење школе јер у тој школској години није било ученика који су стасали за упис у први разред, као и ученика у било ком другом разреду основне школе. Било је случајева и да су поново отваране када су стасале нове генерације или је дошло до прилива становништва.
Свака активност Министарства усмерена ка унапређењу и остварењу једнаког приступа образовања за све ученике, као и да се одлуке о промени у образовно-васпитном систему доносе на бази дијалога, сагледавајући предлоге запослених у систему образовања и васпитања, који се суочавају са одређеним ситуацијама на терену, закључио је он.