Дигиталне технологије, одговорно, смислено и етички примењене, могу да имају кључну улогу у процесу трансформације наставе, учења и вредновања постигнућа ученика у систему образовања 21. века, који представља једини формални ослонац за допринос развоју грађанског друштва знања, заснованог на принципима социјалне кохезије и општег добра.
Дигиталне компетенције све више постају компетенције које су од суштинског значаја за све запослене и грађане. Основне дигиталне компетенције, дугорочно посматрано, стичу се превасходно у систему образовања који обезбеђује приступ систематизованим научним знањима, а ниво поседовања дигиталних компетенција ученика, између осталог, зависи у великој мери од нивоа дигиталних компетенција наставника. Стога се од наставника очекује да поседују одговарајући ниво информатичке, информационе, дигиталне и медијске писмености, као и да у областима у којима реализују наставу познају модерне концепте, методе и алате који претпостављају смислену употребу дигиталних технологија.
Креирањем програма наставе и учења из области информатике и рачунарства који не само да омогућавају ученицима да конструишу знања из ове сфере, већ представљају прилику да технологија буде употребљена као катализатор за функционализацију знања из других наставних предмета, стварамо се снажна повезаност школе са реалним светом и знањима даје употребна вредност.
Дигиталне компетенције
Дигиталне компетенције наставника
Дигиталне компетенције ученика
Извор: mpn.gov.rs