Педагошки факултет у Врању конкурисао је са два пројекта код Ценра за промоцију науке, који је у склопу Министарства науке, технолошког развоја и иновација. Овим путем преносимо вам обавештење у целости.
Задовољство нам је да са Вама поделимо сјајне вести са Педагошког факултета у Врању. Наиме, на Јавни позив који сваке године расписује Центар за промоцију науке при Министарству науке, технолошког развоја и иновација Педагошки факултет у Врању конкурисао је са два пројекта. Циљ
је да се пружи подршка популаризацији и промоцији науке, а самим тим и подизању нивоа научне писмености и ширењу научне културе. Поносно истичемо да су пројекти „Спасимо воду“ и „Дубоко учење“ са којима је конкурисао Педагошки факултет у Врању испунили све услове и у конкуренцији коју су чиниле изузетно угледне научно-стручне организације, високошколске установе, школе и бројне друге организације, препознати као високоутицајни, иновативни и пројекти који афирмишу
доступност знања, наведено је у саопштењу.
Пројектима су предвиђене бројне активности усмерене на ученике основних и средњих школа. Како је област коју пројекат „Дубоко учење“ подразумева вештачка интелигенција, вежбе ће се спроводити у кабинету за вештачку интелигенцију који Педагошки факултет у Врању поседује, а предавачи ће бити такође са нашег факултета. Вежбе су осмишљене тако да буду занимљиве и примењиве у пракси. Такође, пројекат подразумева евалуацију радионица, организовање такмичења, као и организовање смотре представљања најуспешнијих радова.
Други пројекат, „Спасимо воду“, усмерен је на најмлађе основце и за циљ има популаризацију и стицање првих научних искустава међу припадницима ове популације. Кроз четири фазе, током школске 2024/2025. године, млађи основци учиће о својствима и значају воде кроз мултидисциплинарни приступ и коришћењем савремене лабораторијске опреме, експериментисањем и што непосреднијим и самосталнијим уочавањем и доношењем закључака.
Осим основаца, ово ће бити сјајна пракса за студенте Педагошког факултета који ће бити укључени у рад са децом. Предвиђена је и размена стечених знања међу вршњацима, односно обилазак градских и сеоских школа и презентовање нових знања и експеримената од стране наших најмлађих учесника. За сам крај године, у плану су Дан науке и израда приручника са детаљним описом експеримената који ће бити извођени током трајања пројекта, стоји у саопштењу Педагошког факултета у Врању.