УНС – УДРУЖЕЊЕ НАСТАВНИКА СРБИЈЕ "ПАНЕЛ"

Вести, актуелности и занимљивости из области образовања

ЗАНИМЉИВОСТИ ОБРАЗОВАЊЕ

Шта поседује квалитетан наставник?

Квалитетан наставник поседује низ особина и вештина које су кључне за успешно вођење наставе и подстицање учења. Ово су неколико особина које чине квалитетног наставника:

Стручност у подручју предавања: Квалитетан наставник поседује дубоко разумевање предметне материје коју предаје. Он или она требају бити добро упућени у своје подручје стручности како би могли ученицима пренети релевантно знање на јасан и разумљив начин.

Страст према подучавању: Наставник који показује страст према подучавању има способност да инспирише ученике и подстакне их да се заинтересују за градиво. Њихов ентузијазам може бити „заразан“ и може подстакнути ученике да се активније укључе у учење.

Добро развијене комуникацијске вештине: Квалитетан наставник поседује добре комуникацијске вештине како би могао ефикасно преносити информације ученицима. То укључује јасно изражавање идеја, слушање и разумевање потреба ученика и прилагођавање комуникације према различитим стиловима учења.

Емпатија и разумевање: Наставник који показује емпатију према ученицима може створити подржавајуће окружење у којем се ученици осећају сигурно да изражавају своје идеје и постављају питања. Разумевање индивидуалних потреба ученика омогућује наставнику да прилагоди наставу према њиховим потребама.

Мотивација и подстицање: Квалитетан наставник има способност мотивисања ученика и подстицања њиховог интереса за учење. То може укључивати коришћење различитих метода подучавања како би задржао пажњу ученика и подстакнуо их да се активно ангажују у настави.

Флексибилност: Флексибилни наставник може се прилагодити различитим потребама и динамици различитих група ученика. Они су спремни прилагодити своје методе подучавања према потребама ученика и ситуацијама које се могу појавити током наставног процеса.

Критичко размишљање и иновативност: Квалитетан наставник подстиче критичко размишљање код ученика и подстиче их да постављају питања и истражују теме дубље. Такође, они су спремни применити иновативне технике како би унапредили искуство учења ученика и осигурали да настава буде занимљива и релевантна.

Способност вођења и управљања разредом: Квалитетан наставник поседује способност учинковитог управљања разредом, што укључује одржавање реда, успостављање правила и очекивања те стварање подстицајног окружења за учење.

Континуирано усавршавање: Квалитетан наставник увек тежи побољшању личних вештина и знања. Они су отворени за усвајање нових техника и методологија те се редовно едукују како би остали информирани о најновијим трендовима у подручју образовања.

Ове особине су кључне за стварање подржавајућег окружења за учење у којем ученици могу постићи свој пуни потенцијал. Комбинација ових особина чини квалитетног наставника који је способан створити подстицајно окружење за учење и подржати развој ученика на најбољи могући начин.

Пише: Проф. историје Иван Стојановић

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *