Пашић: Дигитализација завршног испита обезбедила је ефикасност процеса и непристрасност у прегледању задатака
Извор: Министарство просвете
Помоћник министра за предшколско и основно образовање и васпитање Милан Пашић, помоћница директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Биљана Марић и представници Факултета организационих наука обишли су један од 33 центара за скенирање тестова за завршни испит који је смештен у Железничко-техничкој школи у Београду.
Помоћник министра Милан Пашић је том приликом изјавио да је и трећи дан полагања завршног испита прошао у најбољем реду, а да су Влада Србије, Министарство просвете и Канцеларија за информационе технологије и електронску управу и Факултет организационих наука потрудили да цео процес буде дигитализован у циљу веће ефикасности и транспарентности.
Више од 66.000 ученика је било у овом процесу, и желим да похвалим све наставнике, сараднике и учеснике у овом процесу, а свакако и ученике на изузетном понашању. Важно је да истакнем да заиста током полагања тестова нигде није било проблема“, рекао је Пашић.
Од када је уведена дигитализација у завршне испите, додао је Пашић, обезбедила је транспарентност и тачност самог процес те је захваљујући процесу скенирања искључена могућност замене тестова и смањен је број ангажованих лица.
Оно што је нама значајно – обезбеђена је непристрасност у прегледању, то нам је био један од изазова током година. Данас у овом тренутку, наставник који прегледа задатке, не зна ком детету из ког дела земље прегледа задатак. Унапређено је и то да један задатак не прегледа само један, већ два наставника, и уколико се њихови одговори разликују ту постоји трећи наставник, то нисмо имали раније“, рекао је Пашић.
Пашић је рекао и да је смањен број жалби како првостепених, тако и другостепених, смањује се број грешака и на тај начин је цео процес, како је нагласио, подигнут на један много виши ниво.
Помоћница директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Биљана Марић објаснила је да Канцеларија обезбеђује комплетну инфраструктуру и нагласила да 24 сата брине о безбедности података и мрежа.
Наша улога у овом процесу је првенствено да обезбедимо сву инфраструктуру, све инфраструктурне ресурсе, од сервера па даље. Такође, бринемо о безбедности мреже да би цео овај проток података од скенинг центара до места где се подаци чувају и обрађују, а затим до самих прегледача и назад прегледаних тестова буде безбедан и да то протекне у најбољем реду“, објаснила је Марић.
Поред тога, додала је, Канцеларија за ИТ је радила и у сарадњи са ФОН-ом успоставила портал Моја средња школа који је намењен ученицима, родитељима и другим законским заступницима и путем тог портала они могу да обаве све активности везане за завршни испит и упис у средњу школу на порталу – електронски у било које време са било ког места.
Могуће је погледати прелиминарне резултате завршних испита, након тога имају могућност да уложе приговоре, погледају коначне резултате, електронски попуне листу жеља, на порталу виде где су распоређени у коју школу, а затим и изврше упис. Такође, преко портала могу да поднесу пријаву за упис у средњу школу“, рекла је Марић.
Члан тима за софтверско и организационо решење које је примењено на реализацији завршног испита са ФОН-а Милош Јевтић истакао је да је ФОН направио јединствено специјално решење за реализацију завршног испита, које је и ранијих година развијено и коришћено и на самом факултету приликом полагања пријемног испита.
Наравно због обима посла и великог броја учесника који је укључен у читав процес реализације завршног испита морали смо да прилагодимо сав софтвер и организационо решење, тако да смо данас дошли до неког већег степена и децентрализације што се тиче свих активности. Имамо 33 скенинг центра што значи да је свако веће место у Србији где се преузимају задаци из основних школа у ствари скенинг центар где се ради дигитализација и превођење свих тестова у дигитални облик“, рекао је Јевтић.
Јевтић је објаснио да софтвер прегледа затворене задатке, а прегледачи отворене и да је до сада, за три дана прегледано 3.750.000 задатака, од тога отворених 375.000 – а сваки од њих прегледала су два независна прегледача.