УНС – УДРУЖЕЊЕ НАСТАВНИКА СРБИЈЕ "ПАНЕЛ"

Вести, актуелности и занимљивости из области образовања

ЗАНИМЉИВОСТИ ОБРАЗОВАЊЕ

Стратегије за поправљане образовно-васпитних постигнућа ученика

Унапређење образовних постигнућа ученика захтева холистички приступ који укључује наставнике, родитеље, школски систем и заједницу. Ево неколико стратегија које се могу применити за побољшање квалитета образовања и постигнућа ученика:

  1. Индивидуализација наставе: Наставу прилагодити индивидуалним потребама ученика. Препознавање различитих стилова учења и прилагођавање приступа подучавању може помоћи сваком ученику да боље разуме градиво.
  2. Различите наставне методе: Користите различите наставне методе да бисте одржали пажњу и прилагодили се различитим стиловима ученика. Ово укључује интерактивне активности, дискусије, групни рад, практичне примере и друге методе.
  3. Континуирано праћење напретка: Наставите да континуирано пратите напредак ученика кроз формативно евалуацију. Ово омогућава благовремено идентификовање проблема и прилагођавање наставних стратегија.
  4. Развијање емоционалне интелигенције: Успостављање позитивног окружења у учионици и рад на развоју емоционалне интелигенције може помоћи ученицима да боље разумеју своје емоције, сарађују са другима и управљају стресом.
  5. Подршка код куће: Укључивање родитеља у образовни процес кроз редовну комуникацију, родитељске састанке и активности које се могу обављати код куће може побољшати подршку ученику ван школског окружења.
  6. Менторство и вршњачка подршка: Организовање менторских програма и вршњачке подршке може пружити додатну подршку ученицима који се суочавају са изазовима. Старији ученици могу бити ментори и подршка млађим ученицима.
  7. Професионални развој наставника: Пружити могућности за професионални развој наставника ради унапређења педагошких вештина и прилагођавања савременим методама и технологијама.
  8. Прилагођавање наставног плана и програма: Пружање флексибилности у наставном плану и програму како би се више узели у обзир интересовања и потребе ученика. Ажурирање материјала и прилагођавање наставе могу побољшати релевантност за ученике.
  9. Решавање проблема у понашању: Активно решавање проблема понашања ученика кроз позитивне стратегије може створити мирније окружење у учионици са више подршке.
  10. Сарадња са заједницом: Укључите локалну заједницу у образовни процес, ангажујући стручњаке, организације и друге ресурсе који могу допринети образовању ученика.

Ове стратегије треба прилагодити специфичним потребама ученика, узимајући у обзир различите стилове учења, интересовања и индивидуалне разлике. Важно је успоставити сарадњу између свих актера у образовном процесу како би се створило подстицајно окружење које подстиче учење и постигнуће.

Пише: Проф. историје Иван Стојановић

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *