
Наставников рад је специфична врста посла коју у потпуности могу разумети само они који се овим послом баве. Зна да буде лак и да се ради са уживањем, али понекада има и ону другу страну. Као и у сваком другом послу, и овде је потребно пронаћи најбоље начине у раду, који ће доносити најбоље резултате. Добар наставник мора стално да се стручно усавршава и да иде у корак са временом, јер нове генерације ученика захтевају другачији приступ, тачније са њима се морају употребљавати другачији начини рада. Неки од проверених начина рада наставника који дају добре резултате су:
Интерактивно учење
Наставници који користе интерактивне методе у свом раду омогућују ученицима да буду активни учесници у процесу учења. Ови наставници користе различите стратегије, попут групног рада, дискусија и игара како би ученици могли заиста схватити концепте и применити их у будућем раду.
Разноврсност наставног материјала
Наставници који користе разноврсне материјале у свом раду успевају заинтересовати ученике и одржати њихову пажњу. То може укључивати различите врсте медија, попут кратких филмова, слика, музике, итд. Овакви наставници такође прилагођавају свој материјал различитом нивоу знања ученика.
Јасан и структуриран приступ настави
Наставници који имају јасан и структуриран приступ настави помажу ученицима да разумеју о чему се ради у сваком тренутку и шта се од њих очекује. Ово укључује јасне циљеве и кораке које ће ученици проћи. Наставници који имају овакав приступ помажу ученицима да се усредсреде, буду фокусирани и успешно напредују у својим наставним циљевима.
Оснажени наставници
Наставници који су самопоуздани, мотивисани и оснажени су способни створити позитивно окружење у разреду и побољшати резултате учења. Ово укључује редовно усавршавање и учење нових техника, методологија и приступа. Оснажени наставници такође знају колика је добробит психолошког благостања ученика важна и настоје створити сигурно окружење за све њих.
Кориштење различитих евалуацијских метода
Наставници који користе различите евалуацијске методе попут малих тестова, задатка, испита, дискусија, пројеката могу разумети како ученици схватају концепте и мозак другачије ради и прилагођавају све како би остварили боље резултате. То такође помаже ученицима да буду свесни својих снага и слабости и буду мотивисани да раде на свом усавршавању.
Пише: Иван Стојановић