Двадесет први век донео је много промена у животу и раду људи. Образовање је једно од најважнијих ствари у животу детета тако да наставници морају да иду у корак са временом и да прате оно што интересује ученике како би то применили у настави.
Традиционална настава је добра али већина ученика више воли начине рада који им омогућавају да активно учествују у раду, а не само да пасивно слушају или читају. Неки од начина рада који се могу применити су пројекти, квизови, експерименти, употреба ИКТ-а у настави, играње разних улога, симулације, примена наученог на креативан начин. Градиво из већине предмета које се учи у школи може се применити у стварном животу.
Симулације представљају добро средство за подстицање интересовања код ученика. Она је вежба у којој ученици имају одређене улоге и понашају се на адекватан начин који те улоге захтевају од њих. Ученици могу издавати своје властите новине, школске забавнике, дизајнирати, производити и продавати разне производе. Истраживања су показала да употреба симулација не даје ефикасније резултате од традиционалног начина учења, али она мотивише ученике на рад и подстиче их да буду активни на часу.
Компјутери и мобилни телефони су нам донели много новина. Принцип рада и могућност да се на занимљивији начин учи чине их популарним. Оно што је код њих привлачно, то је да ученици добијају повратне информације за оно што су урадили. Активно учествовање у изради задатака и добијање повратних информација у најкраћем могућем року су веома важни, јер то подстиче ученике да уче и да буду активни на часовима. На тај начин је час занимљивији и лакше се реализује, нема непотребне досаде која долази из неактивности ученика на часу.
Све више се ради на дигитализацији и употреби ИКТ-а у свим сферама па је тако неминовност њихове употребе и у школи веома важан. Оне имају потенцијала да испуне све оно што смо навели, а да притом привуку пажњу ученика и подстакну их на активност.
Од велике помоћи би било и то да школе буду адекватно опремљене како би наставници могли на разноврстан начин да подстичу ученике на рад.