Ова област компетенција обухвата следеће стандарде:
1.2.1. Развој културе учења
1.2.2. Стварање здравих и безбедних услова за учење и развој ученика
1.2.3. Развој и осигурање квалитета наставног и васпитног процеса у школи
1.2.4. Обезбеђење инклузивног приступа у образовно-васпитном процесу
1.2.5. Праћење и подстицање постигнућа ученика
Показатељи компетенција у оквиру ове области су приказани у табели испод:
Развој културе учења | Стварање здравих и безбедних услова за учење и развој ученика | Развој и осигурање квалитета наставног и васпитног процеса у школи | Обезбеђење инклузивног приступа у образовно-васпитном процесу | Праћење и подстицање постигнућа ученика |
Ствара услове за унапређивање наставе и учења у складу са образовним и другим потребама ученика; | Осигурава да се примењују превентивне активности које се односе на безбедност и поштовање права ученика; | Уме да користи стратешка документа о развоју образовања и васпитања у Републици Србији; | Познаје законитости дечјег развоја и ствара услове за уважавање различитости. | Обезбеђује праћење успешности ученика кроз анализу резултата на тестовима и увидом у школски успех, у складу са стандардима постигнућа ученика; |
Прати савремена кретања у развоју образовања и васпитања и стално се стручно усавршава; | Обезбеђује услове да школа буде безбедно окружење за све и да су ученици заштићени од насиља, злостављања и дискриминације; | Промовише иновације и подстиче наставнике и стручне сараднике да користе савремене методе и технике учења и примењују савремене технологије у образовно-васпитном процесу; | Ствара климу и услове за прихватање и уважавање специфичности и различитости ученика и промовисање толеранције; | Подстиче наставнике да користе различите поступке вредновања и самовредновања који су у функцији даљег учења ученика; |
Мотивише и инспирише запослене и ученике на критичко прихватање нових идеја и проширивање искустава; | Обезбеђује да се у раду поштују међународне конвенције и уговори о људским правима и правима деце; | – Обезбеђује услове и подржава наставнике да раде тако да подстичу ученике да развијају сопствене вештине учења; | Разуме потребе деце (талентоване и надарене, деце са сметњама у развоју, инвалидитетом и оне из осетљивих друштвених група) и омогућава најбоље услове за развој сваког детета. | Обезбеђује да се расположиви подаци о образовно-васпитном процесу користе за праћење постигнућа и напредовања ученика; |
Подстиче атмосферу учења у којој ученици постављају сопствене циљеве учења и прате свој напредак; | Обезбеђује да школа буде здрава средина са високим хигијенским стандардима. | У сарадњи са стручним сарадницима и наставницима обезбеђује да настава и ваннаставне активности подстичу креативност ученика, стицање функционалних знања и развој њихових социјалних вештина и здравих стилова живота; | – Осигурава да код ученика са посебним образовним потребама те потребе буду препознате и на основу њих израђени индивидуални образовни планови; | Прати успешност ученика и промовише њихова постигнућа. |
Ствара услове да ученици партиципирају у демократским процесима и доношењу одлука; Подстиче сарадњу и размену искустава и ширење добре праксе у школи и заједници. | Обезбеђује и развија самоевалуацију свог рада и систематичну самоевалуацију и евалуацију рада наставника, стручних сарадника, наставног процеса и исхода учења. | Обезбеђује примену програма учења који ће бити прилагођени претходним знањима и искуствима ученика и уважавати разноликост средине из које они долазе. |