Наставник као лидер: Како изградити ауторитет без ауторитарности

Улога наставника се мења — од „строге фигуре“ ка лидеру који инспирише, мотивише и води ученике ка знању. Ауторитет се више не гради на страху, већ на поверењу и доследности.
Особине наставника-лидера
- 🧭 Доследност: правила важе за све, увек
- 👂 Емпатија: разумевање потреба и емоција ученика
- 🗣️ Отворена комуникација: јасно изражавање очекивања и спремност на дијалог
Технике за изградњу позитивног ауторитета
- Постављање заједничких правила на почетку школске године
- Коришћење похвале и конструктивне критике
- Укључивање ученика у доношење одлука (нпр. избор теме за пројекат)
👥 Пример: Један наставник историје користи „демократски час“ једном месечно — ученици предлажу теме, воде дискусију и оцењују једни друге. Резултат: већа мотивација и осећај одговорности.