Пролећни распуст се завршио, а пред децом школског узраста су последња два месеца наставе.
Пролећни распуст је дошао крају, а деци школског узраста предстоје последња два месеца наставе.
То је и време када се формирају коначне оцене, када се нешто слабије још могу кориговати и када се још може утицати на стварање услова за упис у средњу школу или факултет.
У овој последњој фази нема трошкова за куповину школског прибора и књига, али постоји нешто што је можда важније – могућност да поправи оно чиме дете није било задовољно и да да све од себе за своју бољу будућност.
Најважније је да дете буде најбоља верзија себе, а не верзија неостварене жеље својих родитеља. Можете му помоћи у томе помоћу ових корака.
1. Пустите га да има своју рутину
Дужи дани омогућавају детету да постигне више у једном дану, у зависности од узраста. Како су дани све лепши, може да има довољно времена за игру на свежем ваздуху, дружење са пријатељима, ваннаставне и ваннаставне активности, али и за учење.
Оно што ће му помоћи да постигне све што жели је структурирана рутина. То не значи да се за дете мора испланирати сваки тренутак у дану, али када зна да нешто мора да се уради у одређено време, лакше ће се тога држати. На пример, ако има часове ујутру, нека два сата поподне, на пример од 16 до 18 часова, буду резервисана за писање домаћих задатака и учење у његовом кутку, и тако сваки дан осим викенда.
2. Сазнајте који начин учења му највише одговара
Не учи свако дете на исти начин. Неко више воли да чита белешке из свеске, други више воли да подвлачи у књизи маркером, док други мора да издвоји кључне појмове из доступног материјала. Некима је лакше да уче у тишини, а другима наглас.
Зато разговарајте са дететом о томе шта му је удобније. Питајте га који начин му највише одговара. Ако није испробао различите начине учења, а школски резултати нису оно што жели, нека покуша на другачији начин. На пример, за први испит у априлу може да покуша да учи другачије него раније. Ако је резултат бољи, значи да му ова метода одговара.
3. Нека учи мало, али редовно
Да би нам информације које учимо у школи што дуже остале у дугорочном памћењу и да не учимо само за оцене, потребно је редовно учити. Учење дан пре испита је најгора могућа опција. Тада је дете под великим притиском, лоше се осећа ако примети да не може да запамти све информације, што је сасвим разумљиво, а то ће резултирати лошијим резултатима.
Иако је важно да родитељ, посебно у нижим разредима, учествује у школском животу свог детета, он мора развијати и његову самосталност како у животу тако и у учењу.
То се може постићи тако што дете сваки пут после часа одвоји пола сата да прочита белешке из свеске написане тог дана. Тако ће му и пре саме провере знања требати знатно мање времена за учење, а резултати ће бити бољи.
4. Подстицати независност
Иако је важно да родитељ, посебно у нижим разредима, учествује у школском животу свог детета, он мора да развија и своју самосталност како у животу тако и у учењу. Претходни кораци ће помоћи детету да самостално отвори књигу, а да родитељ не пази на њега.
Ако је реч о осмаку или матуранту, та самосталност би још више требало да дође до изражаја, посебно када је реч о упису у средњу школу или факултет. Зато охрабрите своје дете да истражује шта жели да напише.
Наравно да ћете бити ту за њега, али немојте му све стављати на длан. Пустите га да прво покуша да истражи све опције, а онда ви дајте свој допринос.
5. Покажите својим примером како је дати 110 одсто од себе
Свако од нас на послу има фазе када можемо да се опустимо и мало лакше дишемо, али и оне периоде када је неопходно да се заиста заглавимо да бисмо све завршили. Ако дете то види код вас, знаће да се то може. Знаће да је тако напет период само привремен.
Истовремено, важно је задржати хладну главу. Деца веома добро осећају ако родитељ није добро. Зато покушајте да задржите позитиван став према роковима на послу док сте у интеракцији са њим, а када успете да завршите важан пројекат, прославите га са својим дететом. Тако ће из прве руке видети како је добар осећај дати 110 одсто од себе.
Извор: 6yka.com