УНС – УДРУЖЕЊЕ НАСТАВНИКА СРБИЈЕ "ПАНЕЛ"

Вести, актуелности и занимљивости из области образовања

АКТУЕЛНОСТИ ВЕСТИ ЗА РОДИТЕЉЕ ЗА УЧЕНИКЕ

Утицај мобилног телефона на писање домаћих задатака и учење


Да ли ваше дете, док учи или пише домаћи, поред себе има мобилни телефон и успут се дописује са другарима и проверава вести на друштвеним мрежама, уверено да је одлично у мултитаскингу? Стручњаци тврде да оваква употреба мобилних телефона омета концентрацију и смањује продуктивност.

У недавној студији о утицају мобилних телефона на когнитивне способности, ученици који су оставили своје мобилне телефоне у другој просторији имали су бољи успех на когнитивним тестовима од оних који су имали мобилне телефоне на столу или у торби, иако их нису користили. Чак и они који су рекли да нису свесно размишљали о својим мобилним телефонима имали су лошије резултате, што значи да се сметње јављају на несвесном нивоу.

И одрасли, док раде, тешко игноришу поруке и обавештења која нас обавештавају чим неко од наших пријатеља објави нешто на друштвеним мрежама, или реагује на нешто што смо објавили, али постоји неколико додатних разлога зашто су деца и млади посебно везани за своје мобилне телефоне.

Велики део социјализације младих данас се одвија путем мобилног телефона, посебно у адолесценцији, када су кључни развојни циљеви обликовање сопственог идентитета одвојено од родитеља и давање предности пријатељству са вршњацима. Такође, у поређењу са одраслима, деца имају мање развијену способност контроле импулса. Због тога им је много теже да дају предност писању домаћих задатака или учењу за испит него, на пример, дописивању са новим пријатељима.

„Деца ће започети задатак и покушати да га заврше, али неће одвојити време да размисле и открију како да га ураде на најбољи могући начин“, каже др.сц. Мат Кругер, клинички психолог и директор Центра за учење и развој при америчкој непрофитној организацији Кхилд Минд Институт. Можда раде шта год треба, али због мултитаскинга размишљаће површно и на крају ће трошити више времена на задатак.

Веб страница Кхилд Минд Институт саветује успостављање рутине за писање домаћих задатака која ће смањити ометања, посебно ако дете има потешкоћа да обраћа пажњу или пише домаћи задатак много дуже него што би требало.

  • Унапред договорите када и на ком месту ће дете писати домаћи задатак без мобилног телефона, осим ако сам домаћи задатак то не захтева.
  • Дајте му до знања да је циљ да му се олакша писање домаћег задатка и да му се пружи више правог слободног времена.
  • Такође, можете планирати редовне кратке паузе где ваше дете може да оде од стола где пише домаћи задатак и да провери поруке на друштвеним мрежама или на мобилном телефону.

Извор: najboljamamanasvetu.com

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *