Ова област компетенција обухвата следеће стандарде:
2.1. Планирање рада установе
2.2. Организација рада установе
2.3. Контрола рада установе
2.4. Управљање информационим системом установе
2.5. Управљање системом обезбеђивања квалитета у установи
Компетенције у оквиру ове области односе се на знања, умења и ставове који обезбеђују израду и спровеђењу планова рада; обезбеђивање ефикасне организацоне структуре; праћење, анализу рада установе и предузимање корективних мера; ефикасно управљање информацијама у сарадњи са школском управом и локалном самоуправома и развијање и реализацији система осигурања квалитета рада установе.
Показатељи компетенција у оквиру ове области су приказани у табели испод:
Ова област компетенција обухвата следеће стандарде:
2.1. Планирање рада установе
2.2. Организација рада установе
2.3. Контрола рада установе
2.4. Управљање информационим системом установе
2.5. Управљање системом обезбеђивања квалитета у установи
Компетенције у оквиру ове области односе се на знања, умења и ставове који обезбеђују израду и спровеђењу планова рада; обезбеђивање ефикасне организацоне структуре; праћење, анализу рада установе и предузимање корективних мера; ефикасно управљање информацијама у сарадњи са школском управом и локалном самоуправома и развијање и реализацији система осигурања квалитета рада установе.
Показатељи компетенција у оквиру ове области су приказани у табели испод:
Планирање рада установе | Организација рада установе | Контрола рада установе | Управљање информационим системом установе | Управљање системом обезбеђивања квалитета у установи |
Организује и оперативно спроводи доношење планова установе: организује процес планирања и додељује задатке запосленима у том процесу, иницира и надзире израду планова, обезбеђује поштовање рокова израде планова и непосредно руководи том израдом. | Креира организациону структуру установе: систематизацију и описе радних места, образује стручна тела и тимове и организационе јединице | Примењује различите методе контроле рада установе, њених организационих јединица и запослених | Обезбеђује да сви запослени буду правовремено и тачно информисани о свим важним питањима живота и рада установе | Примењује савремене методе управљања квалитетом |
Обезбеђује информациону основу планирања: идентификује изворе информација потребне за планирање и стара се да информације буду тачне и благовремене. | Обезбеђује да су сви запослени упознати са организационом структуром установе, посебно са описом свог радног места | Организује и оперативно спроводи контролу рада установе: организује процес праћења, извештавања и анализе резултата и додељује задатке запосленима у том процесу, иницира и надзире процес израде извештаја и анализа, обезбеђује поштовање рокова у изради извештаја и анализа | Обезбеђује услове за развој и функционисање информационог система за управљање (ИСУ): набавку потребне опреме и програма, организује рад информационог система и његово коришћење у свакодневном раду установе у складу са законом | Обезбеђује изградњу система управљања квалитетом у установи: израду процедуре управљања квалитетом и потребне документације, распоређује задатке запосленима у процесу управљања квалитетом и стара се да их они спроводе |
Упућује планове установе органу који их доноси | Поставља јасне захтеве запосленима у вези са њиховим радним задацима и компетенцијама и проверава да ли запослени разумеју те задатке | Обезбеђује информациону основу контроле: идентификује изворе информација потребне за контролу и стара се да информације буду тачне и благовремене | Обезбеђује обуку запослених за рад са савременом информационо-комуникационом технологијом и подстиче их да је користе у раду установе и као подршку процесу учења/наставе | Обезбеђује ефикасан процес самовредновања и коришћење тих резултата за унапређивање квалитета рада установе |
Стара се да запослени буду равномерно оптерећени радним задацима | Непосредно прати и заједно са запосленима анализира остварене резултате установе, анализира рад установе, њених јединица и запослених | Обезбеђује сарадњу са тимовима који обављају спољашње вредновање рада установе и стара се да се резултати тог вредновања користе за унапређење рада установе. | ||
Делегира запосленима, руководиоцима стручних органа, тимова и организационих јединица послове, задатке и обавезе за њихово извршење | Предузима корективне мере када остварени резултати установе, њених јединица и појединачни резултати запослених одступају од планираних | |||
Координира рад стручних органа, тимова и организационих јединица и појединаца у установи | Упознаје органе управљања са извештајима и анализама резултата рада установе и предузетим корективним мерама | |||
Обезбеђује ефикасну комуникацију између стручних органа, тимова и организационих јединица и запослених. |
У остваривању ових односа и сарадње директор установе сарађује са секретаром установе, стручним сарадницима и другим сарадницима у установи.