Ова област компетенција обухвата следеће стандарде:
3.1. Планирање, селекција и пријем запослених;
3.2. Професионални развој запослених;
3.3. Унапређивање међуљудских односа;
3.4. Вредновање резултата рада, мотивисање и награђивање запослених.
Компетенције у оквиру ове области односе се претежно на запослене у установи. Очекује се да директор поседује знања, вештине и вредности које обезбеђују да у установи буде адекватан број и структура запослених и да обезбеђује услове и подстиче њихов стални професионални развој. Директор/директорка настоји да утиче и креира позитивну, подржавајућу радну атмосферу, вреднује рад запослених, мотивише и награђује за постигнуте резултате.
Показатељи компетенција директора/директорки у оквиру ове области су приказани у табели испод:
Планирање, селекција и пријем запослених | Професионални развој запослених | Унапређивање међуљудских односа | Вредновање резултата рада, мотивисање и награђивање запослених |
Планира људске ресурсе у установи и благовремено предузима неопходне мере за реализацију плана људских ресурса. | Подстиче и иницира процес самовредновања рада и постављања циљева заснованих на високим професионалним стандардима и подржава континуирани професионални развој. | Ствара и подржава радну атмосферу коју карактерише толеранција, сарадња, посвећеност послу, охрабрење и подршка за остваривање највиших образовно-васпитних стандарда. | Остварује инструктивни увид и надзор образовно-васпитног рада у складу са планом рада и потребама установе. |
Стара се да сва радна места у установи буду попуњена запосленима који својим компетенцијама одговарају захтевима посла. | Осигурава да сви запослени имају једнаке могућности за учење на основу личног плана професионалног развоја кроз различите облике стручног усавршавања. | Својом посвећеношћу послу и понашањем даје пример запосленима у установи и развија ауторитет заснован на поверењу и поштовању. | Користи различите начине за мотивисање запослених. |
Обезбеђује спровођење поступка пријема запослених у радни однос. | Обезбеђује услове да се запослени усавршавају у складу са годишњим планом стручног усавршавања и могућностима установе. | Међу запосленима развија професионалну сарадњу и тимски рад. | Препознаје квалитетан рад запослених и користи различите облике награђивања, у складу са законом и општим правним актима. |
Обезбеђује услове за увођење приправника у посао и предузима мере за њихово успешно прилагођавање радној средини. | Поставља себи и запосленима остваривање највиших професионалних стандарда. | ||
Показује поверење у запослене и њихове могућности за остваривање квалитетног образовно-васпитног рада и побољшање учинка. | |||
Комуницира са запосленима јасно и конструктивно. |
У остваривању ових односа и сарадње директор установе сарађује са секретаром установе, стручним сарадницима и другим сарадницима у установи.