УНС – УДРУЖЕЊЕ НАСТАВНИКА СРБИЈЕ "ПАНЕЛ"

Вести, актуелности и занимљивости из области образовања

АКТУЕЛНОСТИ ЗА НАСТАВНИКЕ

Важне чињенице које требате знати о наставницима

У највећој мери, наставници су потцењени и недовољно цењени. Ово је нарочито тужно с обзиром на огроман утицај који наставници имају свакодневно. Наставници су неки од најутицајнијих људи на свету, али се према професији поједици повремено ругају, уместо да је поштована. Већина људи има погрешна схватања о наставницима и не разуме шта је потребно да би био ефикасан наставник.

Као и свака професија, ту су и они који су сјајни и они који су мање сналажљивији у раду са ученицима, вођењу часа и што је најбитније у комуникацији са ученицима, родитељима и друштвеним окружењем, као што је случај у свим другим професијама. Када се осврнемо на наше образовање, често се сећамо великих наставника и оних према којима смо имали негативно мишљење. Међутим, те две групе представљају проценат од 10% свих наставника. На основу ове процене, 90% наставника пада негде између ове две групе. Ових 90% можда није запамћено, али они су наставници који се појављују сваки дан, раде свој посао и добијају мало признања или похвале.

Наставничка професија је често погрешно схваћена. Већина не-наставника нема појма шта је потребно да ефикасно подучава. Они не разумеју свакодневне изазове које наставници широм земље морају превазићи како би максимизирали образовање које им ученици добијају. Заблуде ће вероватно наставити да доприносе перцепцији о наставничкој професији све док јавност не разуме истините чињенице о наставницима. Однос појединаца према наставницима и школи осликава управо њихов став према образовању и његовом значају за целокупно друштво.

Шта не знате о наставницима


Следеће изјаве су генерализоване.

Иако свака изјава можда није тачна за сваког наставника, они су индикативни за мисли, осећања и радне навике већине наставника.

  • Наставници су страствени људи који уживају у прављењу разлике.
  • Наставници не постају наставници зато што нису довољно паметни да учине било шта друго. Уместо тога, постају наставници зато што желе направити разлику у обликовању живота младих људи.
  • Наставници не раде само док траје непосредна настава са ученицима и посебно је дискутабилан летњи распуст. Већина долази рано, остане касно, и води папире кући како би оценили ученике. Новац се троши код припреме за часове, следећу школску годину и приликом професионалног развоја.
  • Наставници су фрустрирани ученицима који имају огроман потенцијал, али не желе уложити напоран рад потребан да максимизирају тај потенцијал.
  • Наставници воле ученике који свакодневно долазе на час са позитивним ставом и стварно желе научити.
  • Наставници уживају у сарадњи, одбацују идеје и најбоље праксе један од другог и подржавају једни друге.
  • Наставници поштују родитеље који вреднују образовање, разумеју где је њихово дете академски, и подржавају све што наставник чини.
  • Наставници су прави људи. Имају животе изван школе. Имају страшне дане и добре дане. Они праве грешке.
  • Наставници желе директора и администрацију која подржава оно што раде, даје сугестије за побољшање и вреднује њихов допринос у својој школи.
  • Наставници су креативни и оригинални. Ниједан учитељ не ради исто тако. Чак и када користе другу наставничку идеју, они често стављају на то свој лични печат.
  • Наставници се континуирано развијају. Увек траже боље начине да се приближе својим ученицима.
  • Наставници имају омиљене ученике. Они можда не излазе и не говоре, али постоје и они ученици, из било ког разлога с којима имају природну везу.
  • Наставници су иритирани родитељима који не разумеју да образовање треба да буде партнерство између себе и наставника њиховог детета.
  • Наставници не воле када ствари не иду према плану.
  • Наставници разумеју да су поједини ученици и поједина одељења различити и да прилагођавају своје лекције како би задовољили те индивидуалне потребе.
  • Наставници увек не сарађују једни с другима. Они могу имати конфликте личности или неслагања која изазивају међусобну неприлику.
  • Наставници цени да су цењени. Они то воле када ученици или родитељи учине нешто неочекивано да покажу своју захвалност.
  • Наставници презиру стандардизовано тестирање. Они верују да су додали непотребне притиске на себе и њихове ученике.

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *